بدینوسیله به آگاهی می‌رساند آکادمی هوانوردی اویواسکای از روز شنبه ١۴٠٣/٠۵/٠۶ تا پایان هفته جاری جهت انجام تعمیرات و به روز رسانی تجهیزات تعطیل می‌باشد. متقاضیان و دانشجویان محترم می‌توانند از ساعت 9 تا 18

جهت دریافت مشاوره در امور نام‌نویسی با شماره: 09030911784
و جهت پیگیری امور آموزش و امتحانات با شماره: 09121439245
تماس حاصل نمایند. از شکیبایی شما سپاسگزاریم

آموزش خلبانی هواپیما در کرج

آموزش خلبانی هواپیما در کرج

فهرست مطالب

آموزشگاه خلبانی هواپیما در کرج

بسیاری از افراد از کودکی رویای خلبان شدن را در سرخود داشتند و تنها تعداد کمی از این افراد توانسته اند به رویای خود جامه عمل بپوشانند. از آنجاییکه خلبانی، شغل حساس و مهمی می باشد باید برای رسیدن به این آرزو، تلاش زیادی کرد. اگر به دنبال راهی برای طی کردن مسیر آموزش خلبانی هواپیما در کرج و یا هر کجای ایران هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چطور می توان در ایران خلبان هواپیما شد؟

آموزش خلبانی در ایران در دوشاخه نظامی و غیر نظامی انجام می شود. برای خلبانی در هر کدام از این شاخه ها لازم است تا مسیر مشخصی را طی نمایید که در ادامه به آن می پردازیم. آموزش خلبانی شاخه نظامی به این صورت می‌باشد که فرد بعد از گرفتن دیپلم و شرکت در کنکور باید دانشگاه هوایی شهید ستاری را انتخاب نماید. پس از قبولی در این رشته و تحصیل درآن فرد به عنوان افسر نظامی شناخته می شود.

اما این تنها را برای آموزش خلبانی نمی باشد. آموزشگاه های خلبانی هواپیما در کرج و سرتاسر ایران وجود دارد که شما با ثبت نام در آنها می توانید این رویای کودکی خود را به واقعیت تبدیل نمایید. باید بگوییم که آموزشگاه‌های خلبانی هواپیما تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور فعالیت می نمایند. با شرکت در دوره های خلبانی هواپیما در این آموزشگاه ها و کسب قبولی در آزمون، شما می توانید گواهینامه معتبر دریافت نمایید و در صورت دارا بودن شرایط لازم در این حرفه مشغول به کارشوید و درآمد کسب کنید.

آموزشگاه خلبانی اویواسکای دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشور است و با بیش از یک دهه تجربه در زمینه آموزش خلبانی هواپیما و هلیکوپتر پیشرو در این صنعت می باشد. با اویواسکای دیگر نگران مسافت و رفت‌و‌آمد نباشید. ما در این آموزشگاه با استفاده از استودیو پیشرفته و اساتید مجرب، شرایطی را فراهم نموده ایم تا علاقه مندان به آموزش خلبانی هواپیما در کرج و یا هر کجای میهن عزیزمان ایران بتوانند به صورت غیرحضوری و آنلاین آموزش ببینند.

آموزش خلبانی هواپیماکرج

انواع دوره های خلبانی هواپیما

دوره های خلبانی هم مانند بسیاری از رشته‌ها دارای مقاطع مختلفی می‌باشد. در پایان هر کدام از این مقاطع و موفقیت در آزمون به شما گواهینامه معتبر داده می شود. برای آشنایی با دوره های خلبانی هواپیما همراه ما باشید.

دوره خلبانی PPL :

که مخفف Private Pilot License می باشد. این دوره اولین و مقدماتی ترین سطح خلبانی است. با شرکت در این دوره شما می توانید تنها با هواپیماهای سبک در ساعات روز و در شرایط آب و هوایی خوب پرواز نمایید. این مجوز به خلبان اجازه می دهد تا با هواپیما برای استفاده شخصی پرواز کند و برای پرواز با هواپیماهای مسافربری و تجاری، لازم است تا دوره های پیشرفته تر را سپری نمایید.

دوره خلبانی CPL :

که مخفف Commercial Pilot License می باشد. این دوره پیشرفته تر از دوره PPL می‌باشد و به خلبان اجازه می دهد تا با هواپیماها برای مقاصد تجاری مانند حمل مسافر یا بار پرواز نماید. خلبان برای دریافت این مجوز ملزم به داشتن تعداد مشخصی از ساعات پرواز و گذراندن آزمایشات تکمیلی است.

دوره خلبانی ATPL :

دوره (ATPL (Airline Transport Pilot License در واقع بالاترین سطح گواهینامه خلبانی هواپیما است. اتمام این دوره و موفقیت در آزمون های آن به خلبان اجازه می دهد تا با هواپیماهای بزرگ تجاری و مسافربری پرواز نماید. برای دریافت گواهینامه ATPL، یک خلبان باید شرایط خاصی را داشته باشد که شامل داشتن گواهینامه معتبر خلبانی تجاری (CPL)، رعایت شرایط سنی، داشتن تجربه پروازی لازم، قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی، قبولی در آزمون‌های پزشکی، تکمیل دوره های آموزش های آموزشی مرتبط و داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی می باشد.

دوره خلبانی IR :

دوره خلبانی درجه بندی ابزار (IR) در واقع شامل آموزش هایی برای خلبان است تا بتواند در شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد با کمک ابزاری هایی که در اختیار دارد، هواپیما را کنترل نماید. از آنجاییکه پرواز با هواپیما فقط در ساعات روز و شرایط آب‌‌و‌هوای صاف نیست، لازم است تا یک خلبان این دوره از خلبانی را طی نماید تا آمادگی پرواز در هر شرایط را پیدا کند.

آموزش خلبانی هواپیما در تهران کرج

حقوق خلبان هواپیما چقدر است؟

یکی از سوال‌های پرتکرار در مورد خلبان‌ها میزان حقوق و دستمزد آنها می‌باشد. با توجه به گواهینامه خلبان، میزان تجربه، تعداد ساعات های پروازی و همچنین شرکتی که خلبان در آنجا مشغول می باشد این دستمزد متفاوت می باشد. اما میزان درآمد یک خلبان به صورت تقریبی به شرح زیر می‌باشد:

  • میزان حقوق معلم خلبان آموزشی (FI) در ماه حدود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان است.
  • میزان حقوق خلبان دوم ( First officer) ماهانه حدود ۱۸ تا ۳۵ میلیون تومان می‌باشد.
  • حقوق خلبان اول ( Captain) ماهانه حدود ۳۵ تا ۶۵ میلیون تومان می‌باشد.
  • حقوق معلم خلبان تایپ (TRI ) ماهانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

لیست دروس آموزش خلبانی هواپیما در کرج و ایران

مهم نیست در کدام آموزشگاه و یا شهر بخواهید دوره خلبانی هواپیما را شرکت کنید. به هر حال لازم است تا شما دروس این رشته را با موفقیت به پایان برسانید. ما در ادمه لیست برخی از مهمترین دروس خلبانی را برای شما آماده کرده ایم.

عنوان Title number
ایرودینامیک Aerodynamic ۱
عملکرد هواپیما Performance ۲
آلات دقیق پرواز Flight Instruments ۳
ناوبری Navigation ۴
مکالمات هوایی Radio Telephony ۵
عوامل انسانی Human Factor ۶
قوانین هوایی Air Law ۷
وزن و تعادل هواپیما weight &Balance ۸
هواشناسی Meteorology ۹
ایمنی پرواز Safety Regulation (carrying passengers) ۱۰

شما می توانید برای خرید دوره غیرحضوری خلبانی هواپیما  و همچنین هر کدام از درس های دوره اقدام نمایید.

شرایط فیزیکی برای خلبانی هواپیما

همواره شایعات زیادی در مورد شرایط فیزیکی خلبان‌ها شنیده ایم. از جمله این شایعات می توان به داشتن دندان‌های کاملا سالم برای خلبان‌ها اشاره کرد. نگران نباشید! ما در اینجا تمام شرایط فیزیکی لازم برای خلبانی را برای شما ذکر می‌کنیم.

  • انجام عکس و نوار ریه به منظور بررسی سلامت سینوس و ریه ها
  • انجام آزمایش کامل ادرار و خون
  • معاینه چشم و بینایی سنجی جهت بررسی میزان دید متقاضی از نظر دوربینی و نزدیک بینی
  • انجام تست رنگ جهت تشخیص عدم کور رنگی
  • معاینات مربوط به دهان و دندان های فرد متقاضی
  • تست آدیومتری (شنوایی سنجی) جهت بررسی شونایی هر دو گوش در فرکانس های ۱۲۵ _ ۲۵۰ _ ۵۰۰ _ ۱۰۰۰ _ ۲۰۰۰ _ ۳۰۰۰ _ ۴۰۰۰ _ ۸۰۰۰ هرتز
  • معاینه شرایط جسمانی برای احراز سلامت جسمانی (حاکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم و حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر)
  • معاینه و تست اکو قلب و نوارقلب ( در صورت نیاز به بررسی بیشتر  آزمایش هولتر مانیتورینگ انجام می شود.)
  • تست نوار مغز
  • بررسی فشار خون متقاضی

آموزش خلبانی هواپیماتهران کرج

شرایط ثبت نام خلبانی

برای آموزش خلبانی تمام ایران لازم است تا دارای شرایط زیر باشید.

١ – حداقل سن ١٨ سال
٢ – داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
٣ – مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه یا داشتن معافیت تحصیلی برای داوطلبان پسر
۴ – گذراندن معاینات پزشکی متناسب با دوره مربوطه

مدارک مورد نیاز خلبانی

  • یک قطعه عکس ۴ × ۳ رنگی
  • فتوكپی برابر اصل شناسنامه
  • کارت ملی
  • فتوكپی برابر اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • فتوكپی برابر اصل كارت پایان خدمت یا معافیت یا گواهی اشتغال به تحصیل ( مخصوص آقایان )

آموزش خلبانی هواپیما در کرج، تهران و سراسر ایران

برای شروع خلبانی می توانید در دوره‌های آموزشگاه هوانوردی اویواسکای شرکت نمایید. از دیگر خدمات اویواسکای برگزاری دوره های حضوری و غیرحضوری مهمانداری و دیسپچری می‌باشد. برای اطلاع از شرایط و هزینه های کلاس های آموزش خلبانی با شماره های ۰۲۱۴۴۶۵۰۶۳۳-۰۲۱۴۴۶۷۳۱۷۲ تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان به شما علاقه مندان می‌باشند.

Rate this post

دسته بندی نوشته

دوره IR pilot Course
دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما-IR
دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما-IR
دوره آنلاین و آفلاین ATPL
ATPL دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما
ATPL دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما
دوره دیسپچری Dispather Course
دوره آموزشی دیسپچری غیرحضوری Dispather
دوره آموزشی دیسپچری غیرحضوری Dispather

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید...

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان کافی است روی دکمه مشاوره کیک کنید و یا در صورت تمایل با پرکردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان ما باشید. 

[quform id="2" name="مشاوره رایگان شرکت در دوره ها"]