بدینوسیله به آگاهی می‌رساند آکادمی هوانوردی اویواسکای از روز شنبه ١۴٠٣/٠۵/٠۶ تا پایان هفته جاری جهت انجام تعمیرات و به روز رسانی تجهیزات تعطیل می‌باشد. متقاضیان و دانشجویان محترم می‌توانند از ساعت 9 تا 18

جهت دریافت مشاوره در امور نام‌نویسی با شماره: 09030911784
و جهت پیگیری امور آموزش و امتحانات با شماره: 09121439245
تماس حاصل نمایند. از شکیبایی شما سپاسگزاریم

چطور-خلبان-هواپیمای-مسافربری-شویم؟

چطور خلبان هواپیمای مسافربری شویم؟

فهرست مطالب

آموزش خلبانی هواپیمای مسافربری

بسیاری از افراد هستند که از کودکی رویای خلبان شدن و پرواز بر فراز آسمان ها را در ذهن خود دارند اما نمی دانند برای تحقق این رویای خود باید از کجا شروع کنند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که برای خلبان شدن باید از کجا شروع کرد؟ یا اینکه برای خلبان شدن باید در چه رشته ای ادامه تحصیل داد؟ شرایط جسمانی ورود به رشته خلبانی چیست؟ دوره خلبانی هواپیمای مسافربری چقدر طول می کشد؟ پس همراه ما باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

خلبان کیست؟

کسی که هدایت انواع هواپیما و هلیکوپتر را برعهده دارد، خلبان نامیده می شود و در ادبیات بین المللی پرواز Pilot نامیده می شود. خلبان شخصی است که آموزش دیده و مجوز کار با هواپیما را دارد. همچنین مسئول اطمینان از ایمنی و رفاه مسافران و بار در طول پرواز و همچنین رعایت قوانین و مقررات هوانوردی می باشد. برای خلبان شدن نیاز به گذراندن دوره های تخصصی و دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری می باشد.

خلبان هواپیمای مسافربری چه کسی است؟

خلبان هواپیمای مسافربری، شخصی است که دوره های خلبانی را در یکی از مراکز مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری گذرادنده و دارای مجوز خلبانی می باشد. این فرد مسئول اطمینان از ایمنی و حمل و نقل به موقع مسافران و محموله ها و همچنین رعایت استانداردهای دقیق ایمنی هوانوردی و نظارتی می باشد. وظایف و مسئولیت های خاص یک خلبان خطوط هوایی ممکن است بسته به اندازه و نوع هواپیمایی که آنها کار می کنند متفاوت باشد.

چطور در ایران خلبان شویم؟

یکی از راههای خلبانی هواپیمای مسافربری این است که پس از شرکت در کنکور، دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری را انتخاب نمایید و در این رشته ادامه تحصیل دهید. اما اگر شرایط درس خواندن و یا شرکت در کنکور را ندارید، نگران نباشید . این تنها راه برای خلبان شدن نیست. شما می توانید دوره های خلبانی را در یکی از آموزشگاه های هوانوردی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور سپری نموده و مدرک خلبانی خود را دریافت نمایید.

آموزشگاه آنلاین هوانوردی اویواسکای یکی از مراکز مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری می باشد که دوره های آموزش خلبانی هواپیمای مسافربری و تجاری را به صورت کاملا تخصصی توسط اساتید مجرب به صورت آنلاین، آفلاین و حضوری برگزار می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان برگزاری دوره و شهریه کلاس ها می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۴۴۶۵۰۶۶۳-۰۲۱۴۴۶۷۳۱۷۲ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

۹ ویژگی شخصیتی خلبان هواپیمای مسافربری

خلبانان هواپیما برای موفقیت در حرفه خود به مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد نیاز دارند. در اینجا برخی از ویژگی های ضروری که معمولاً در خلبانان موفق هواپیما یافت می شود آورده شده است:

۱. توجه به جزئیات:

خلبانان باید دقیق باشند و به جزئیات توجه کنند، زیرا حتی اشتباهات کوچک می تواند عواقب جدی داشته باشد. آنها باید بتوانند به طور دقیق و دقیق رویه ها را دنبال کنند.

۲. قاطعیت:

خلبانان باید بتوانند در موقعیت های پرفشار تصمیمات سریع و آگاهانه بگیرند. آنها باید بتوانند انتقادی فکر کنند و بر اساس اطلاعات موجود تصمیم بگیرند.

۳. سازگاری:

خلبانان باید سازگار و انعطاف پذیر باشند، زیرا برنامه و شرایط پرواز می تواند به سرعت تغییر کند. آنها باید بتوانند برنامه ها و استراتژی های خود را در صورت نیاز تنظیم کنند.

۴. نظم و انضباط:

خلبانان باید حس انضباط و خودکنترلی قوی داشته باشند، زیرا مسئولیت ایمنی خود و مسافرانشان را بر عهده دارند. آنها باید بتوانند در شرایط استرس زا تمرکز و خونسردی خود را حفظ کنند.

۵. مهارت های ارتباطی:

خلبانان باید مهارت های ارتباطی عالی، هم کلامی و هم نوشتاری داشته باشند. آنها باید بتوانند به طور موثر با کنترلرهای ترافیک هوایی، مسافران و سایر اعضای خدمه ارتباط برقرار کنند.

۶. کار تیمی:

خلبانان باید بتوانند به عنوان بخشی از یک تیم به طور موثر کار کنند، زیرا اغلب با سایر اعضای خدمه مانند مهمانداران پرواز و خدمه زمینی کار می کنند. آنها باید بتوانند برای اطمینان از یک پرواز ایمن و موفقیت آمیز با یکدیگر همکاری کرده و تلاش های خود را هماهنگ کنند.

۷. آمادگی جسمانی:

خلبانان باید آمادگی جسمانی خوبی داشته باشند، زیرا این شغل مستلزم نشستن های طولانی مدت است که در صورت عدم رسیدگی صحیح می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. آنها همچنین باید بینایی، شنوایی و هماهنگی دست و چشم خوبی داشته باشند.

۸. صبر:

خلبانان باید صبر داشته باشند، زیرا پرواز می تواند شامل ساعت های طولانی انتظار برای بهبود شرایط آب و هوایی یا سایر عوامل قبل از پرواز باشد. آنها همچنین هنگام برخورد با  موقعیت های غیرمنتظره در طول پرواز باید صبر داشته باشند.

۹. ثبات عاطفی:

خلبانان باید از ثبات عاطفی و انعطاف پذیری برخوردار باشند، زیرا این شغل در مواقعی می تواند از نظر احساسی سخت باشد، به ویژه در مواقع اضطراری یا هنگام برخورد با مسافران مضطرب. آنها باید بتوانند تحت فشار آرام بمانند و در مواقع لزوم شرایط را ذتحت کنترل داشته باشند.

خلبان-هواپیمای-مسافربری

مجوزهای لازم برای خلبانی هواپیما

مدرک خلبان خصوصی (PPL):

ذوره Private Pilot License اولین مرحله برای شروع خلبانی است و پس از اتمام دوره و اخذ مدرک خلبان هواپیما این امکان را بدست می آورد تا با هواپیماهای سبک و شخصی پرواز کنند. دوره PPL شامل آموزش مدرسه زمینی در تئوری حمل و نقل هوایی، آموزش پرواز در یک هواپیمای تک موتور و یک امتحان عملی است.

با در اختیار داشتن مدرک PPL, اجازه فعالیت حرفه‌ای در ایرلاین داده نمی‌شود، یعنی صرفا می‌توانید با هواپیمای شخصی خود پرواز کنید و اگر قصد داشته باشید یک خلبان حرفه‌ای شوید، لازم است دوره‌های بعدی خلبانی را طی کنید که این دوره‌ها شامل خلبانی بازرگانی (CPL) و IR است.

مدرک خلبان تجاری (CPL):

دوره Commercial Pilot License که به خلبانی تجاری اشاره دارد، مجوزی است که توسط سازمان هواپیمایی برای افرادی صادر می شود که برنامه آموزشی خاصی را برای تبدیل شدن به خلبان تجاری انجام داده اند. داشتن لایسنس CPL به دارنده این امکان را می دهد که با هواپیماهای تجاری پرواز کند. داشتن این مدرک پیش نیاز بسیاری از مشاغل حرفه ای پرواز در صنعت هوانوردی است.

دوره  آموزشی CPL معمولاً شامل دروس نظری و عملی است که موضوعاتی مانند قوانین هوایی، ناوبری، هواشناسی و سیستم های هواپیما را پوشش می دهد. پس از اتمام دوره آموزشی CPL و احراز شرایط لازم، فرد می تواند برای دریافت مجوز CPL از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کند. این مجوز به خلبانان اجازه می دهد تا برای پرواز به عنوان یک حرفه ای اقدام نمایند. دوره CPL شامل آموزش اضافی در مدرسه زمینی و آموزش پرواز در هواپیماهای چند موتوره است.

مدرک خلبانی ATPL:

دوره خلبانی ATPL (Airline Transport Pilot License) بالاترین سطح خلبانی است و به دارنده آن اجازه می دهد تا با هواپیماهای تجاری بزرگ برای خطوط هوایی و سایر عملیات تجاری پرواز کند. دوره آموزشی ATPL از دوره CPL پیشرفته تر است و شامل دروس تئوری است. دروس تئوری شامل موضوعاتی مانند قوانین هوایی، ناوبری، هواشناسی و سیستم های هواپیما را پوشش می دهد. پس از اتمام دوره آموزشی ATPL و احراز شرایط لازم، فرد می تواند برای دریافت مجوز ATPL از سازمان هواپیمایی کشور اقدام نماید.

گواهینامه IR:

دوره Instrument Rating یک برنامه آموزشی تخصصی می باشد که به خلبان این امکان را می دهد تا بر اساس قوانین پرواز با ابزار (IFR) پرواز کند. افراد دارای مدرک خلبانی تجاری (CPL) یا گواهینامه خلبانی حمل و نقل هوایی (ATPL) با گذراندن این دوره توانایی پرواز در شرایط سخت آب و هوایی و دید کم را خواهند داشت و  می توانند فرصت های شغلی خود را در صنعت هوانوردی گسترش دهند.

برنامه آموزشی IR شامل دروس تئوری و عملی است که موضوعاتی مانند ناوبری ابزار، رویکردهای ابزار و روش‌های ابزار را پوشش می‌دهد. پس از اتمام دوره آموزشی IR و رعایت شرایط لازم، فرد می تواند رتبه IR را به گواهینامه خلبانی خود اضافه کند.

 

 

Rate this post

دسته بندی نوشته

دوره IR pilot Course
دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما-IR
دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما-IR
دوره آنلاین و آفلاین ATPL
ATPL دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما
ATPL دوره مجازی آموزش خلبانی هواپیما
دوره دیسپچری Dispather Course
دوره آموزشی دیسپچری غیرحضوری Dispather
دوره آموزشی دیسپچری غیرحضوری Dispather

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید...

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان کافی است روی دکمه مشاوره کیک کنید و یا در صورت تمایل با پرکردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان ما باشید. 

[quform id="2" name="مشاوره رایگان شرکت در دوره ها"]